недеља, 8. април 2007.

MACHINA - Sad ili nikad (2004 vistemiamivi music)

Evo još jedne recenzije jednog jako, jako kvalitetnog domaćeg benda. Koliko ovo domaće možete uzeti u obzir samo je do vas, jer su u bendu dva Bosanca koja rade u Leipzigu.
Ko je Machina? Možda vam odgovor na to pitanje ne izgleda tako težak, ali tek kad se upoznate sa muzikom Machine, i njenim razmišljanjem, shvatit ćete da su svi odgovori samo iluzija, te da se treba probiti površina koju mnogi ne mogu razrovati.
Zvuk Machine je težak, sa jednostavnim dionicama koje ostaju dugo u vašem mozgu. Međutim, koliko god muzika bila kvalitetna, prava snaga ovog albuma (čije ćemo ime tek sad spomenuti, album se zove ''Sad ili nikad'') je u tekstovima koji se na filozofski način bave svemirom, bave se problematikom koja nam je svima poznata, a ustvari većina o njoj nema pojma.
''Sad ili nikad'' je album za koji trebaš biti mentalno zreo i jak, trebaš odoljeti prvom, drugom, trećem i sto i pedesetom naletu emocija kad čuješ ove tekstove i muziku, te ostati priseban, ali otvoriti svoj um da se kreće neistraženim stazama. Doista, samo rijetki to mogu u potpunosti uraditi.
Album produkcijski, tekstualno i muzički zaslužuje čistu desetku, što će i dobiti, ali ne mogu ga preporučiti svima. Nemoguće je preporučiti album svima, jer ipak, ovo NIJE za svakoga.
Jedna dobra stvar vezana za Machinu je što čitav album možete besplatno skinuti sa njihove oficijelne stranice na www.machineria.com. Pošto je album težak oko 65 megabajta, a nismo baš svi obdareni sa kblovskim konekcijama, moja topla preporuka je da prvo ne skidate čitav album koji dolaze i paketu, već pjesme ''Apokalipsa'' i ''Ecce Homo'', koje su po meni dvije najbolje pjesme po albumu. ''Apokalipsu'' nikad nisam poslušao do kraja, jednostavno mi se počne povraćati, postane mi crno pred očima, i postajem momentalno klaustrofobičan, zatvoren u mračnim, uskim cijevima svog mozga, a to je mjesto gdje ne želim biti.
Istina je što je Machina napisala na njihovoj stranici. Oni nisu ponudili finalni produkt. Svaki čovjek će svojim razmišljanjem da nadogradi ''Sad ili nikad'', i da mu da kompletno novu formu, koja je posebna u svakom slučaju. Ovo je moja preporuka, ali ne garantujem da će vam se svidjeti svima. U svakom slučaju, sjajan BH album koji zaslužuje puno veću promociju od web stranice.

(link albuma preuzet sa www.machineria.com)